Velkommen til Copenhagen Float

Velkommen til Copenhagen Float!

Velvære med terapeutisk effekt

Er du eller en du kender stresset?

Flere og flere døjer med stress. Det kan være pga. præstationspres i skole eller på arbejde, personlige kriser eller dagligdagens hamsterhjul, hvor man jonglerer med karriere, indkøb, børn og alt det andet, der hører en helt almindelig hverdag til.

Man kan også have stress i kroppen, hvis man sover dårligt eller for lidt, har smerter eller andre former for ubalancer, eller måske har man mange bekymringer og tankemylder – alt sammen noget, som skaber et anspændt nervesystem.

Hvis ikke man passer på og får taget hånd om det, så kan det gå hen og ende med svære symptomer og måske en sygemelding. Det er svært at komme tilbage til det gamle jeg hvis først man bliver syg af stress.

forskning bag floating, stressbehandling

Sådan hjælper floating dig

Hos Copenhagen Float har vi et godt bud på hvordan du kan nulstille nervesystemet og får mere ro. Når du floater flyder du ubesværet i en stressfri atmosfære, der beroliger og giver dyb afslapning. 

Floating er både forebyggelse og behandling

Floating er utroligt effektivt i både forebyggelse og behandling af stress. Studier har dokumenteret at stresshormonerne falder i blodet, når man floater. Den ro man får i krop og sinde er lige præcis det, der er brug for, når nervesystemet er kommet ud af balance.

Når du flyder vægtløst i det varme saltmættede vand, får du ikke bare ro. Du oplever også et nydelsesfuldt velbehag og under sådanne omstændigheder laver kroppen ikke et stressrespons – tvært imod. Blodtrykket sænkes, musklerne afslappes og stresshormon-niveauerne daler. 

Hvad siger studierne?

I et studie, hvor deltagerne havde prøvet mange forskellige teknikker inkl. floating, oplevede 75% af deltagerne, at de blev mest afslappet ved floating.

Læs vores Stress Rapport

Vi ved, at der er masser af forskning om fordelene ved floatingterapi (eller sensorisk deprivation, som det også kaldes). Det er vist at være særligt gavnligt for at behandle angst, depression, PTSD, stress eller udbrændthed, inflammatoriske sygdomme, kroniske smerter og søvnforstyrrelser.

Vi ved, at stressen er stigende i Danmark, og selvom folk ikke har oplevet en fuld udbrændthed, rapporterer flere mennesker symptomer på stress som muskelsmerter, hovedpine, angst eller irritabilitet, humørsvingninger, depression og søvnbesvær.

Derfor besluttede vi os for at gennemgå litteraturen om effekterne af floatingterapi på stress, og ud fra dette har vi udarbejdet vores stressrapport. Den kan downloades her gratis. Del den gerne med nogen, der måske vil finde den interessant.

Hvor meget skal du floate, når du har stress?

Når man har stress, er det vigtigt, at der ikke er for meget man skal. Det er bedst, hvis man gør lystbetonede og nydelsesfulde, afslappende ting, og derfor skal du planlægge det i det tempo, du kan klare.

Der er lavet studier hvor den ene gruppe floatede 12 gange på 7 uger og kontrolgruppen ikke floatede. Den gruppe, der floatede oplevede signifikant reduceret stress, smerter, angst og depression samt signifikant forbedret søvn og optimisme. Studierne viser også at der er langtidsholdbare resultater.

Vi anbefaler, at du floater en gang om ugen i 6 uger indledningsvist og herefter minimum en float om måneden.

Det siger vores gæster

“My girlfriend and I got couple floating. We both have never tried it. Bcz of our inexperience it took some time to get used to the salty water and floating sensation, but I must say this; true effect and wonder of floating comes after the session during the day. It has been so long that I felt so relaxed and bodily agile. I realized how many of my joints have been under stress all this time and I didn’t realize that they existed before”
Literally, the best place to unwind. I’ve been stressed and tired from work, but I can say that I’ve been better since discovering Copenhagen Float. Floating at CPHFLOAT has relieved my muscle pains and reduced my stress levels!
cphfloat google
cphfloat google

Prøv vores stress forløb

Stress Forløb

Spar 40%
DKK3600
DKK 2160
  • 6 x 60 min. floating
  • Vi sørger for alt du har brug for
  • Brug indenfor 6 uger for bedst effekt
  • Konsultation med os inden du begynder og efter du er færdig med dit forløb

Er du ikke klar til at købe en pakke, kan du spare 20% på en enkelt float. Så har du muligheden for at se vores flotte sted og mærke effekten. Normal pris: 600kr. Din pris: 480kr.

Kombination af floating, massage og sauna

Hos Copenhagen Float tilbyder vi også massage behandlinger og infrarød sauna sessions – og vi har stor succes med kombinationen af dem med floating! Hvis du ikke har prøvet infrarød sauna før, kan du lære mere om de mange gavnlige effekter her.

Hvis du er interesseret i et forløb hvor du kombinere med massage og/eller sauna, kontakt os ved at skrive en mail til shelley@cphfloat.dk. Så finder vi ud af en løsning som passer til dine behov. 

Praktisk Info

Hvordan forgår det?

Godt at vide

Er der noget du er usikker på?

Er der noget du er usikker på?

Ofte stillede spørgsmål:

Her er nogle af de spørgsmål eller udsagn vi ofte hører fra dem, der ikke har prøvet floating før:

Det er helt sikkert at floate. Vandet er ikke særligt dybt, og det er så mættet af salt, at du ikke synker ned under vandoverfladen, selv om du prøver. Du kan have en støtte under hovedet, hvis du ikke bryder dig om at få for meget af baghovedet i vandet.  
 
Float-tankene er store nok til at du kan flyde – og du kan til enhver tid åbne for tanken, hvis du får brug for det. Du kan også til enhver tid tænde for lyset, hvis du synes at det fungerer bedre for dig end mørke.
 
Når du først ligger i float-tanken og slapper af, så går tiden hurtigere end du måske tror. Du bliver så afslappet, at du måske falder lidt i søvn, og det kan man sagtens gøre uden problemer.
Newsletter Header (1)
Skærmbillede 2022-06-06 kl. 15.52.24
Styrk dit helbred, muskel restitution

Krop

Mental sundhed, stress behandling

Sind

Copenhagen Float - Fordele ved Floating

Balance

Aktiverer det parasympatiske nervesystem, tager kroppen ud af “fight or flight”-tilstand, hvilket betyder:

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Vi er her for at hjælpe